Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 1.06.2010, 23:51 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2300
Temat ostatnio na czasie, więc pytanko do wszystkich:
Kto miał wymieniany silnik albo tiptronic w 911 (997) albo Cayenne po FL i przy jakim przebiegu? albo słyszał z wiarygodnych źródeł o takich przypadkach.

Napewno będzie to przydatne przy podejmowaniu decyzji czy przedłużać gwarancje czy nie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.06.2010, 23:55 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 678
mój kolega miał wymieniany silnik w 997 po około 40tys km.
auto kupione w polskim salonie, jest pierwszym właścicielem.
myślę że przedłużenie gwarancji to dobry pomysł...
ponoć to nieodosobniony przypadek, a auto nie było katowane.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.06.2010, 15:26 

Dołączył: 14.06.2009
Posty: 216
Możecie mi objaśnić co ma wymiana silnika, skrzyni do przedłużenia gwarancji?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.06.2010, 15:34 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9165
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Proste - na gwarancji Ci silnik wymienią. Na przedłużonej gwarancji takoż. Inaczej - BMW - będziesz miał wydatki ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.06.2010, 17:37 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2133
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Mariusz, moje Turbo ma wlasnie 2 lata i 38.000km przejechane, 90% tego przebiegu to spokojna jazda po miescie i okolicy i jaki efekt: przy 30.000km poszla skrzynia tiptronic. koszt naprawy niecale 50.000 PLN. na szczescie byla gwarancja... miesiac temu bylem w tej samej sytuacji co Ty, zastanawialem sie czy przedluzac za 8200 PLN gwarancje o rok czy nie...... i przedluzylem, bo boje sie kosztow, drazki kierownicze mialem teraz wlasnie wymieniane, turbiny smarowane, itp. auto nie jest takie bezawaryjne, a koszty czesci wysokie. masz wolnossace Porsche, wiec tuningu silnika raczej nie bedziesz robil, wiec ja bym przedluzyl gwarancje...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.06.2010, 17:44 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 678
czyli jak kupować porsche to tylko 964 lub 993, boxter. :D
widocznie z prosiakami zaczyna się robić jak z mercami...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.06.2010, 18:45 

Dołączył: 28.05.2009
Posty: 376
Smarowane turbiny ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.06.2010, 18:56 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2133
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
BeeMiX napisał(a):
Smarowane turbiny ?


napisalem tak na szybko, ogolnie przy turbinach sa zawory regulujace je (Stellmotor po niemiecku), one chetnie ciezej chodza jak auto jest uzywane codziennie w kazda pogode. Wilgotnosc ma duzy wplyw na ich chodzenie.... zostaly teraz swiezo nasmarowane, jesli problem bedzie sie nadal pojawial, to turbiny do wymiany, a to tez nie maly koszt....
dlatego ja raczej bede co roku przedluzal gwarancje, tak dlugo jak to auto bedzie w domu...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.06.2010, 20:02 

Dołączył: 20.04.2010
Posty: 86
Nie wiem, czy będzie to pomocne, ale w czasie poszukiwań - tak naprawdę krótkich, bo około 3-4 tygodnie przeglądania ogłoszeń - kilka razy spotkałem się z informacją o nowym silniku wymienionym na gwarancji... :dontknow: :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.06.2010, 20:32 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 367
Ogólnie z turbinami jest tak, że one lubią obroty. Jak się jeździ spokojnie i delikatnie to turbiny padają zdecydowanie szybciej. Samochody z turbo są stworzone po to by nimi jeździć dynamicznie (nie katować, ale nie pozwalać by turbina "rdzewiała"), wtedy żyją dłużej. A po odpowiednio dynamicznej jeździe odczekać minutkę zanim się motor zgasi. Miałem kiedyś driftingową zabawkę z turbiną garretta i ona lubiła obroty. Myślę, że w Porsche jest dokładnie tak samo, słowem tych silników nie można traktować przesadnie delikatnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 2.06.2010, 20:33 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.06.2010, 20:37 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 367
[admin: usunięto] napisał(a):
Majac Turbo czlowiek sie chce pobawic, troche poszalec a dziekuje za taka swiadomosc ze jak go pokatuje to pewnie skonczy sie to u mechanika.....


Właśnie w tym sęk, by te auta jednak trochę traktować :wink: a nie jeździć 50 km/h na czwórce :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.06.2010, 20:50 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2133
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
SzaryWilk napisał(a):
[admin: usunięto] napisał(a):
Majac Turbo czlowiek sie chce pobawic, troche poszalec a dziekuje za taka swiadomosc ze jak go pokatuje to pewnie skonczy sie to u mechanika.....


Właśnie w tym sęk, by te auta jednak trochę traktować :wink: a nie jeździć 50 km/h na czwórce :P


spokojnie, spokojnie, baty to auto dostaje jak trzeba, bo jakbym mial jezdzic spokojnie, to bym nie kupowal Turbo tylko 4S....spokojna jazda nie znaczy ze nie dynamiczna...
chlodzenie turbin to podstawa tak samo jak ich rozgrzewanie....ale to nawet w wolnossaku jest podstawa...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.06.2010, 21:17 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 367
Matschke napisał(a):
SzaryWilk napisał(a):
[admin: usunięto] napisał(a):
Majac Turbo czlowiek sie chce pobawic, troche poszalec a dziekuje za taka swiadomosc ze jak go pokatuje to pewnie skonczy sie to u mechanika.....


Właśnie w tym sęk, by te auta jednak trochę traktować :wink: a nie jeździć 50 km/h na czwórce :P


spokojnie, spokojnie, baty to auto dostaje jak trzeba


Dlatego Twoje turbiny żyją i mają się dobrze :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.06.2010, 23:28 

Dołączył: 29.06.2009
Posty: 57
Trochę obok tematu: http://moto.onet.pl/1614083,1,stare-aut ... tml?node=2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.06.2010, 23:44 

Dołączył: 20.04.2010
Posty: 86
Zgodnie z wiedzą pozyskaną od kierownika serwisu w PCP wiem, że gwarancja jest przedłużana na rok i to wyłącznie jako kontynuacja. Przerwanie gwarancji uniemożliwia jej wznowienie. Do niedawna można było wykupić gwarancję pod kilkoma warunkami. Dziś jednym z warunków jest ciągłość gwarancji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.06.2010, 23:52 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1969
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
moj znajomy mial 997 4S po 60 000 km wymienial silnik. Ja nie chce zapeszac ale w mojej gt3 aktualnie 63 tys km silnik dziala bez zarzutu. Nie bierze i nie bral ani kropelki oleju a ma norme 1L na 1000 km :idea:
Kiedys czytalem na forach ze silniki 6GT3 przejezdzaja 100tys km na trackdayach bez problemow.
Ja dbam nawet przesadnie o auto. Zawsze trzeba je rozgrzac. Tak 10-15 min na wolnych obrotach. Olej wymieniam co 5/6 tys km i leje najlepszy motul. Wbrew pozorom, jak moze sie wydawac, auto nie eksplatuje nadmiernie. Np: PCP Tomaszow: zrobilem 1250 km z czego na probach 1-2 km. Reszta to 2-5000 obr/min. Na codzien jezdze wolno.
Auto ustawilem ostatnio i musze powiedziec ze bana nie schodzi :D :D , dzis jezdzilem po winklach 3h i nie moglem z niej wyjsc. Poprostu pieknie sie prowadzi :lol: :lol:




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.06.2010, 0:33 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2025
Wniosek: Brać GT3, nie będzie się sypać : )
Ale Ty masz 996 mk.x czy 997?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.06.2010, 6:24 

Dołączył: 28.05.2009
Posty: 376
Przesadzacie trochę :) Nie istnieje auto całkowicie bezawaryjne. Porsche trzeba używać odpowiednio z przeznaczeniem i wszystko jest ok :)

Teraz mamy dwa 930, jedno po tuningu Rufa, obydwa z popsutymi silnikami. W tym Ruf w ogóle nie ma kompresji na dwóch cylindrach. Koszt całkowitej odbudowy silnika (no bo jak już się rozbiera, to fajnie wymienić wszystko) 30k $ :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.06.2010, 8:40 

Dołączył: 22.10.2009
Posty: 272
Lokalizacja: małopolska
Nr klubowicza: 273
Konik napisał(a):
Zgodnie z wiedzą pozyskaną od kierownika serwisu w PCP wiem, że gwarancja jest przedłużana na rok i to wyłącznie jako kontynuacja. Przerwanie gwarancji uniemożliwia jej wznowienie. Do niedawna można było wykupić gwarancję pod kilkoma warunkami. Dziś jednym z warunków jest ciągłość gwarancji.
Czytam ten temat z przerażeniem :shock: Można przedłużyc gwarancje napewno na używane nawet z USA,ja miałem taką 997 tt kupowac stała na komisie u lellka i sprzedawczyk mi taką opcje zaoferował.




_________________

chudy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum